چند توصیه پزشکی برای پیشگیری و بهبود کمر درد

اگر کمر تان خدا رو شکر دردی ندارد این مطلب رو بخونید تا دچارش نشید.

امروزه کمر درد یکی از شایع ترین معظل در بین افرد جوان،میانسال و پیر می باشد، بله کوچک و بزرگ ندارد و دلیل آن نیز در رعایت نکردن یک سری اصول ابتدایی و اولیه می باشد. با جی دی همراه باشید تا در بخش سلامت نکاتی را در این خصوص با هم بخوانیم.

نکاتی در مورد پیشگیری و کاهش درد در پشت بدن

شما هنوز کمر درد ندارید؟ می خواید از خودتون دورش کنید؟ این تکنیک ها را تمرین کنید تا از درد کمر قبل از اینکه شروع شه جلوگیری کنید.

نشستن به طرز صحیح

بله شاید این امکان نباشه که یک صندلی با طراحی اورگونومیکی در محل کارتون در اختیار داشته باشید، ولی شما باید حتما یک صندلی داشته باشید که قوس کمر شما رو پر کنه ، به عبارتی صندلی شبیه حرف انگلیسی S باشه نه شبیه C .این را دکتر گلدیستین متخصص ستون فقرات از دانشگاه  تخصصی لانگون نیویورک می گوید.

هر ۱۵ دقیقه از صندلی بلند شوید و برای چند ثانیه در اطراف راه بروید.تا کمی فشار از روی کمر و پشت شما برداشته شود.

صاف و مستقیم باشید

منظور این هست که فرض کنید یک خط صاف از بالا تا پایین در وسط بدن شما کشیده شده است. شما باید شانه ها ،لگن پا و زانو هاتون مثل یک خط ، مستقیم با شد. و سر خود را مستقیم در راستای گردن قرار دهید، به سمت جلو نیاورید.

استفاده از کفش مناسب و استاندارد

اگر کفش شما استاندارد نباشد و طراحی کف کفش و میزان ضخامت ان در حد استاندارد نباشد . هر بار که گام بر می دارید مثل پتک به استخوان های شما ضربه وارد می کند. پس حتما در انتخاب کفش مناسب خود دقت کنید.

سیگار نکشید

در  چهل تحقیقاتی که در سال ۲۰۱۰ در مورد افراد سیگاری صورت گرفت ،مشخص شد که تعداد افراد سیگاری که کمردرد دارند ، بیشتر از افراد غیر سیگاری می باشد و بر حسب احتمال دکتر رائو دلیل آن کاهش رسیدن جریان خون به ستون فقرات می باشد.

یاد بگیرد چگونه اجسام را از زمین بلند کنید

شما اینو می دونید که اجسام سنگین را باید با پاهای خودتان بلند کنید و فشار بر کمر خود وارد نکنید، اما در مورد اجسام سبک چی؟

برای اینکار کمی زانوی خود را خم کنید و یک پای دیگر خود را به عقب ببرید.یا از یک صندلی یا میز کمک بگیرید.

انتخاب بالشت مناسب

خوابیدن به همرا دو یا سه بالشت زیر سرتان به گردن شما فشار وارد می کند.حتما از بالشت های کوتاه و مناسب سر خود استفاده کنید.

با رعایت این نکات کاملا ساده می توانید درد کمر را از خود دور کنید.

منبع health

ممکن است شما دوست داشته باشید