آیاکاهش آب بدن در رژیم غذایی برای لاغری اشتباه است!؟

متاسفانه گاهی در بعضی سایت ها شاهد رژیم های غذایی برای لاغری هستیم که بر اساس هیچ یک از اصول های پزشکی نیست و برای فردی که تصمیم دارد وزن کم کند بسیار خطرناک باشد.

به این نکته توجه کنید که رژیم هایی که غذاهای پروتوئینی و آب دار را نشانه گرفته اند شاید در مدت کوتاهی با کم کردن آب بدن شما، منجر به کاهش وزن شوند. اما پس از مدتی آب بدن شما حتی مقدارای بیشتر از حالت قبل برخواهد گشت. چه بسا که ممکن است در روند کاهش آب بدن ،صورت شما خشک و چروکیده شود. پس وقتی اضافه وزن شما به دلیل اضافه شدن چربی می باشد شما باید چربی بسوزانید و نه به اشتباه آب بدن خود را کم کنید.

در زیر چند نکته خیلی ساده را به شما دوستان نشان می دهیم که در روند رژیم غذایی صحیح و سالم به شما کمک می کند.

بشقاب کوچک تر

سعی کنید در بشقاب های کوچکتر وعده غذایی خود را سرو کنید. این کار باعث می شود مقدار کمتری غذا مصرف کنید.

قاشق کوچکتر و سنگین تر

زمانی که شما از یک قاشق کوچک استفاده می کنید. به دلیل تعداد دفعات بیشتری که برای برداشتن غذا انجام می دهید ، حس خوردن غذای بیشتر می کنید و به دلیل سنگینی قاشق احساس کم بودن غذا نمی کنید.

موزیک هیجانی گوش نکنید

از گوش دادن به آهنگ های شلوغ و پر سر و صدا در هنگام غذا خوردن پرهیز کنید. به جای اینکار می توانید  از آهنگ های ملایم و آرامش بخش استفاده کنید.

تلویزیون تماشا نکنید

یکی از کارهای اشتباه در هنگام خوردن غذا تماشا کردن تلویزیون می باشد آن هم تماشای فیلم های ترسناک ، هیجان انگیز و یا کمدی که باعث می شود غذای بیشتری مصرف کنید.

هنگام گرسنگی به خرید نروید

بله ، شاید بپرسید چه تاثیری دارد؟ تحقیقات نشان داده است افرادی که گرسنه هستند در هنگام خرید غذاهای ناسالمی را انتخاب می کنند و باعث افزایش چاقی می شود.

دست جمعی غذا بخورید

وقتی تنهایی غذا بخورید مصرف نمک شما و همچنین مواد غذایی شما بیشتر می شود. اینکار باعث افزایش وزن و چاقی شما می شود.

شما چه پیشنهادی دارید؟

ممکن است شما دوست داشته باشید