طرز صحیح نشستن بر روی صندلی و نکاتی که باید دقت کنید

0

هر هفته، ساعت‌ها در پشت یک میز و صندلی نشستن و به اصطلاح خودمون لم دادن بر روی یک صندلی نمی تواند برای فیزیک بدن شما مفید باشد. یا برای مثال نشستن پشت کامپیوتر و ساعت ها بازی کردن می تواند به کمر شما آسیب برساند.  بنابراین طرز صحیح نشستن بر روی صندلی بسیار اهمیت دارد و باید به این مورد توجه بسیاری کرد.

البته راه هایی برای نشستن بر روی صندلی وجود دارد که می تواند این آسیب ها را کاهش دهد. در ادامه به سه مورد از بدترین حالت هایی که می تواند برای یک شخص بر روی صندلی رخ دهد ، اشاره کرد.

بعضی از افراد فکر می کنند هر چه بخش نشیمن گاه صندلی نرم تر باشد بهتر است ، اما این صندلی ها می تواند فشار زیادی به ناحیه هیپ ها وارد کند و باعث درد کشاله ران و درد کمر شود. مورد دوم نشستن بر روی صندلی های خیلی کوتاه می باشد ، این مورد نیز اصلا برای فیزیک بدن مناسب نیست و در دراز مدت به بدن شما آسیب وارد می کند.

و مورد سوم مربوط  به حالتی است که پای شما بر روی زمین قرار نگیرد. این مورد بسیار مورد تاکید پزشکان می باشد.

 

یکی از پزشکان شهر نیویورک، که سال های بر روی این مورد کار می کند ، بر اهمیت قرار گرفتن کف پا بر روی زمین می گوید و بسیار بر روی آن تاکید دارد . این پزشک می گوید اگر پای شما به زمین نمی رسد می توانید از یک کرسی استفاده کنید و آن را زیر پای خود قرار دهید.  در مرحله دوم سعی کنید کمی صندلی خود را بالا ببرید ، به گونه ای که زاویه پای شما کمی از 90 درجه بیشتر شود و  پشت شما در یک خط راست قرار گیرد. در نهایت، مچ دست خود را مسلط بر میز قرار دهید و چشم شما باید در یک خط راست با رایانه خود قرار بگیرد. این می تواند به کاهش آسیب های نشستن طولانی مدت کمک کند.

یکی از موارد شایعی که اکثر کارمندان و شاید گیمر ها با آن سر و کار دارند ، نشستن طولانی مدت بر روی صندلی است.

در هر حالتی از نشستن، اگر بدن حرکت داشته باشد و شما به مدت 10 تا 20 دقیقه قصد نشستن داشته باشید ، احتیاجی به کار خاصی  نسیت و نمی تواند برای شما مشکلی ایجاد کند . اما اگر شما در طول روز مجبورید حدود 8 ساعت بر روی صندلی بشینید ، قضیه فرق می کند.

هیچ کس نمی تواند به مدت طولانی به صورت استاندارد بر روی یک صندلی بشیند. بنابراین خوب است که هر 15 دقیقه یک تغییری در نشستن خود ایجاد کنید. گاهی اوقات نیز لازم است به حرف بدن خود گوش دهید.

او از شما می خواهد که از جای خود بلند شوید ، کمی قدم بزنید ، آبی بخورید و پس از یک استراحت کوتاه دوباره به صندلی خود برگرید.

 

منبع wellandgood
ممکن است شما دوست داشته باشید