اموزش حرکت های بدنسازی – پرس سینه (Barbell Bench Press)

در قسمت تناسب اندام ، یکی از حرکت های بدنسازی  که بر روی ماهیچه های سینه تمرکز می کند را معرفی می کنیم.

جی دی سعی می کند که از اصطلاحات انگلیسی حرکت استفاده نماید تا با لغات جهانی این حرکات در رشته بدنسازی نیز آشنایی داشته باشید.

حرکت با کابل-جی دی - 1

حرکت: Barbell Bench Press

نوع حرکت : قدرتی

محل اصلی تاثیر گذاری : سینه

تجهیزات : هالتر

سطح : مبتدی

 

نحوه انجام حرکت:

1

به پشت کمر بر روی نمیکت تخت بخوابید. هالتر بگونه ای قرار بگیرد که دست شما در هنگام بلند کردن آن به صورت 90 درجه باشد و شما دقیقا در وسط میله هالتر قرار بگیرید.حال هالتر را بلند کنید و نگه دارید.

2

حال برای شروع عمل دم (کشیدن اکسیژن به داخل ) را انجام دهید و به ارامی هالتر را پایین بیاورید تا قسمت میانی سینه شما را لمس کند.

اموزش-بدنسازی-حرکت-پرس سینه-جی دی-1

3

بعد از چند لحظه مکث با عمل باز دم (خارج کردن هوا) هالتر را به جای قبلی خود برگردانید. در هنگام بالا بردن وزنه بر روی ماهیچه های سینه خود تمرکز کنید.چند لحظه مکث کنید و دوباره به آرامی وزنه را پایین بیاورید.

اموزش-بدنسازی-حرکت-پرس سینه-جی دی-1

4

بعد از تعداد مشخصی که برای شما انجام این حرکت تعیین شده است میله را به جای اولیه خود برگردانید.

توجه:
اگر اولین بار است این حرکت را انجام می دهید بهتر است شخصی کنار شما باشد و به شما کمک کند.اگر این امکان هم نبود، در برداشتن وزنه دقت نمایید.

توجه: این تمرینات ممکن است برای همه مناسب نباشد،در انجام این حرکت ها با مربیان خود مشورت کنید و حتما قبل از انجام حرکت ها بدن خود را گرم نمایید.سایت جی دی در قبال انجام تمرینات مسئولیتی ندارد.
منبع bodybuilding

 

ممکن است شما دوست داشته باشید