این 3 ورزش برای کاهش وزن مناسب است

اگر می خواهید بدانید چه ورزش هایی برای کاهش وزن و لاغری مناسب می باشند . جی دی این مطلب را پیشنهاد می کند.

همه می دانند که دویدن و فعالیت هایی که شدت زیادی دارند در کاهش وزن و لاغری موثر می باشند. اما در مقابل این مزیت آسیب های آن نیز زیاد می باشد. حال اگر آسیب دیدگی ایی از قبل ( مثلا در یکی از زانوهای خود) هم داشته باشید ، دیگر این این ورزش ها  به کار شما نمی آید. در ادامه سه ورزش بسیار مفید را به شما پیشنهاد می دهیم که می توانید جایگزین دیگر ورزش ها کنید و همچنان تناسب اندام خود را حفظ کنید.

دوچرخه سواری

این ورزش بدون وارد کردن فشار زیاد به مفاصل شما، به سوختن چربی و کاهش وزن کمک می کند. با دوچرخه سواری مقدار زیادی کالری می سوزانید بدون اینکه احساس کنید کار سختی دارید انجام می دهید. البته دقت کنید که دوچرخه سواری نسبت به پیاده روی دارای مزیت می باشد و همچنان فشار هایی را به زانوی شما وارد می کند.

قایقرانی

قایق رانی یکی دیگر از ورزش هایی می باشد که تقریبا کاری با نیم تنه پایینی شما ندارد شما می توانید با خیال راحت این ورزش جذاب را دنبال کنید. نتایج نشان داده است که با یک ساعت قایقرانی می توانید 500 کالری انرژی بسوزانید.

شنا

آب نسبت به هوا 800 برابر غلیظ تر می باشد.  بنابراین حرکت کردن در استخر آب به مراتب سخت تر از حرکت کردن بر روی زمین می باشد و شما برای حرکت کردن در آب باید انرژی بیشتری را مصرف کنید و به همین دلیل بدن شما چربی بیشتری را می سوزاند ( چرا؟) . حرکت از این طرف استخر به آن طرف استخر تمرین خوبی برای کاهش وزن می باشد. همچنین از آنجایی که به نقاط مختلف بدن از سوی آب فشار یکسانی وارد می شود ، نیروی کمتری به مفاصل وارد می شود و بدن شما آسیب کم تری می بیند.

 

منبع health
ممکن است شما دوست داشته باشید