6 غذای مناسب و پرانرژی برای پس از دویدن

0
دویدن ورزش سختی می باشد و انرژی زیادی را از بدن شما می گیرد. افرادی که هر روز صبح می دوند. از این واقعیت آگاه هستند که در طول صبح انرژی زیادی را مصرف می کنند. دویدن نه تنها کل کالری ها را می سوزاند، بلکه باعث احساس خستگی در طول روز می شود. دویدن در صبح  مفید و خوب می باشد، اما همیشه این افراد در این فکر هستند که بعد از دویدن چه چیزی باید بخورند تا انرژی از دست رفته را جبران کنند .اگر شما هم با این مشکل سر و کار دارین با ما همراه باشید.
در این مطلب، ما به شما  ایده هایی واقعا خوشمزه و منحصر به فرد می دهیم که یک صبحانه دلچسب داشته باشید و تا آخر روز پر انرژی باشید.
 

۱  1. سینه مرغ

 1. سینه مرغ
سینه مرغ بسیار کم کالری است و یکی از بهترین گزینه ها برا داشتن گوشت سالم برای هر وعده غذایی می باشد. آنها را می توان با سهولت پخت و با اضافه کردن انواع ادویه به آن عطر و طعم خوبی داد.همانطور که پیشتر اشاره شد، صبحانه یک وعده غذای مهم است و باید این وعده غذایی را جدی گرفت.ما پیشنهاد می کنیم که سینه مرغ را با برنج قهوه ای بپزید. این باعث می شود تا انرژی غذا برای مدت زمان بسیار زیادی بدر بدن شما باقی بماند.
مزایا: مرغ حاوی سلنیوم است که خطر ابتلا به آرتروز را در مراحل بعد زندگی کاهش می دهد.
 

۲ 2. ماهی سالمون 

2. ماهی سالمون 
وقتی راجب غذاهای دریایی صحبت می شود، نمی توان جایگزینی برای ماهی سالمون پیدا کرد. ماهی سالمون با اسید چرب امگا 3 و آنتی اکسیدان ها، بدن شما را به سرعت ریکاوری می کند.شما می توانید فیله ماهی سالمون را با یک سیب زمینی پخته و مقدار سبزی آب پز شده بخورید.می توانید مقداری روغن زیتون نیز به آن اضافه کنید.این غذا به همراه برنج شما را برای یک مدت طولانی پر انرژی نگه می دارد.
 

۳  3. موز

 3. موز
کربوهیدراتها شهرت خوبی ندارند، اما نه برای کسانی که می دوند. هر دونده یا ورزشکار باید کربوهیدرات کافی مصرف کند تا انرژی خود را تامین کند. یکی از بهترین و سالمترین منابع کربوهیدرات ها، در این مورد موز است. مقداری توت فرنگی ، موز و شیر کم چرب را تهیه کنید. تمام ترکیبات را در مخلوط کن خود مخلوط کنید و آنرا به مدت تقریبا دو دقیقه خنک کنید.
مقداری آب لیمو را برای طعم دادن اضافه کنید. صبحانه شما آماده است میل کنید.
مزایای: موز حاوی ترکیبی منحصر به فرد از ویتامین ها، مواد معدنی و کربوهیدرات است که باعث افزایش استقامت در ورزشکاران می شود.
 

۴  4. سالاد میوه

 4. سالاد میوه
میوه ها شیرین، آبدار و منبع عالی ویتامین هستند. خوردن میوه ها بعد از دویدن در صبح می تواند برای سلامت شما مناسب باشد. ما خوردن پرتقال، سیب، تمشک و گریپ فروت را پیشنهاد می کنیم. آنها حاوی آنتی اکسیدان ها هستند و برای یک صبحانه سالم مناسب می باشند.
مزایا: میوه هایی مانند انگور و کیوی حاوی آنتی اکسیدان ها و فیبر هستند که فشار خون را حفظ می کنند و سلامت قلب را بهبود می بخشد.
 

۵ 5. سبزیجات

5. سبزیجات
خوردن سبزیجات نیز یک ایده سالم برای شروع روز است. آنها حاوی آنتی اکسیدان ها، پروتئین، ویتامین ها و مواد معدنی هستند که بدن شما را تقویت می کنند، به شما کمک می کند  سیستم ایمنی بدن خود را افزایش دهید.
اگر دوست دارید غذای شما سرخ کردنی باشد، پیشنهاد می کنیم برگهای اسفناج ، کاهو، کلم بروکلی و هویج را امتحان کنید. اگر بخواهید یک ساندویچ بخرید، یک ساندویچ خیار و گوجه فرنگی داشته باشید. شما همچنین می توانید تخم مرغ آب پز را به عنوان پروتئین به انها اضافه کنید.
 

۶ 6. بادام

6. بادام
بادام به عنوان منبع عالی آنتی اکسیدان ها شناخته شده است و کلسترول را پایین می آورد، به ویژه اگر به طور منظم خورده شود. البته واضح می باشد که بادام به تنهایی نمی تواند به عنوان صبحانه سرو شود.

پیشنهاد ما این است که آن را به کاسه ذرت اضافه کنید. اگر غذای سنگین تری می خواهید آن را به کاسه ماکارونی پخته شده اضافه کنید. 
 
ممکن است شما دوست داشته باشید