جی دی
فناوری ، سلامت ، سینما

با رعایت این نکات قلب خود را مثل روز اول سالم نگه داریم

طبق نتایج مطالعه محققان ایتالیایی، مصرف روزانه یک وعده شکلات تلخ همراه با روغن زیتون فوق خام برای سلامت قلب افراد مفید است و ریسک مشکلات قلبی-عروقی را کاهش می دهد.

0

قلب نوعی عضو عضلانی در انسان‌ها و دیگر حیوانات است که خون را از طریق رگ خونی در دستگاه گردش خون به گردش درمی‌آورد.قلب انسان به طور متوسط حدود ۷۰ بار در دقیقه می‌تپد. قلب انسان بین دو شش در بدن قرار دارد و به گونه‌ای قرار گرفته‌است که رأس آن متمایل به سمت چپ و پایین قرار می‌گیرد.

شاید برای شما جالب با شد که بدانید مشکلات قلبی در سال 2008 بیشترین آمار مرگ و میر را به خود اختصاص داده بود. و حدود 30 درصد افراد بر اثر انواع بیماری های مربوط به قلب جان خود را از دست دادند. حال سوال اینجاست چگونه از قلب خود محافظت کنیم تا دچار بیماری های قلبی نشویم؟

با هم در این مطلب سعی می کنیم چند دستور العمل ساده را به شما آموزش دهیم.

۸ اعداد مربوط به قلب خود را بشناسید

بیشتر پزشکان با ارقام زیر موافق هستند، ولی برای از بین بردن هر گونه شبهه در تعبیر این اعداد مشورت با پزشک می‌تواند برای شما مؤثر‌تر باشد.

مجموع کلسترول:

خیلی زیاد = بالاتر از 240 mg/dl

مطلوب = کمتر از 200 mg/dl

کلسترول LDL:

خیلی زیاد = بالاتر از 160 mg/dl

مطلوب = کمتر از 100 mg/dl

کلسترول HDL:

خیلی کم (بانوان) = کمتر از 50 mg/dl

خیلی کم (آقایان) = کمتر از 40 mg/dl

مطلوب = بالای از 60 mg/dl

تری گلیسرید:

خیلی زیاد = بالاتر از 200 mg/dl

مطلوب = کمتر از 150 mg/dl

۷ شکلات تلخ با روغن زیتون بخورید تا قلب سالم داشته باشید

شکلات تلخ با روغن زیتون بخورید تا قلب سالم داشته باشید

به نقل از  سایت خبر گذاری مهر ، فواید روغن زیتون ناشی از ترکیب طبیعی موجود در آن موسوم به پلی فنول هاست. این ترکیب در تمامی گیاهان از جمله سیب هم وجود دارد اما نتایج نشان می دهد خواص این ترکیب در صورت مصرف شکلات غنی شده از روغن زیتون به مراتب بیشتر است.نتایج نشان داد که استفاده روزانه از شکلات تلخ غنی شده با روغن زیتون با بهبود بیشتر کاهش ریسک قلبی و عروقی در مقایسه با مصرف روزانه شکلات غنی شده با سیب قرمز همراه بود.همچنین افرادی که شکلات حاوی روغن زیتون مصرف کرده بودند میزان لیپوپروتئین با چگالی بالا، موسوم به “کلسترول خوب”شان بیشتر بود، و در مقایسه با شرکت کنندگان مصرف کننده شکلات غنی شده با سیب فشارخون شان کاهش یافته بود.

۶ خواب مناسب

خواب مناسب

کم خوابی بر روی قلب شما اثر منفی می گذارد . در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد 45 درصد افرادی که خواب مناسب نداشته اند دچار سکته قلبی شده اند . پس خواب منظم و مناسب را جدی بگیرید.

۵ نفس عمیق بکشید

نفس  عمیق کشیدن به در واقع به سیستم عروقی شما کمک می کند. برای تمرین شما باید در 30 ثانیه 4 نفس عمیق بکشید. این کار فشار خون شما را تا 4 میلی‌متر جیوه کاهش خواهد داد.

۴ وزن ایده ال

چاقی عامل اکثر بیماریها ، به خصوص بیماری های قلبی می باشد. و بهترین درمان آن ورزش می باشد. تأثیرات ورزش بر قلب انسان بسیار شگفت‌انگیز است به‌گونه‌ای که اگر افراد به‌صورت روزانه ورزش کنند می‌توانند تا حد زیادی قلب خود را از بروز بیماری‌های مربوطه ایمن سازند. بهترین پیشنهادی که در حال حاضر برای تمرینات ورزشی جهت سلامتی جسم می‌توان داد این است که حداقل ۶۰ دقیقه در روز تحرک داشته باشیم. این مهم همچنین می‌تواند به ارتقاء سطح HDL بیانجامد. ورزش و تحرک دائمی در کنار به تعادل در آوردن سطح کلسترول بدن می‌تواند به تنظیم وزن، کاهش قند خون، فشار خون، تری گلیسرید، التهاب و سطح استرس کمک نماید.

۳ دور کردن استرس از خود

تحقیقات نشان می دهد که استرس دراز مدت در افزایش فشار خون موثر می باشد. و حتی پس از یک اتفاق پر استرس سطح کلسترول شما را بالا می برد.استرس باعث ایجاد اختلال در کلسترول و فشار خون شما می شود. پس سعی کنید استرس ها را با مشغول کردن خود به کارهای دیگر از خود دور کنید. بر اساس تحقیقات صورت گرفته در اروپا ، افرادی که علاقه مند به فیلم های کمدی می باشند تا حدود 22 درصد جریان خون را در بدن خود افزایش می دهند. یا پیشنهاد دیگری که برای شما داریم انجام ورزش هایی مانند یوگا می باشد.

۲ از غذا های دارای فیبر استفاده کنید

غذا های دارای فیبر زیاد ، باعث از بین بردن کلسترول و چربی ها در دیواره رگ های خونی می شوند. از مواردی که شما می توانید فیبر زیادی در آنها یافت کنید ، می توان به دانه‌های گیاهان، جوی دوسر و جو، مرکبات و کلم بروکسل و بنشن هایی مانند لوبیا اشاره کرد.

۱ خوردن میوه و سبزیجات

بدون شک در بسیاری از توصیه ها برای جلو گیری از ابتلا به هر نوع بیماری اعم از قلبی و غیر قلبی میوه ها و سبزیجات توصیه می شوند. این میوه ها و سبزیجات سرشار از آنتی اکسیدان می باشند. دانشمندان توصیه می کنند که در روز 8 عدد از انواع میوه ها را مصرف کنید. گرین فروت و آواکادوو که متاسفانه در ایران کم تر یافت می شود در بین این میوه ها بیشترین تاثیر مثبت بر روی قلب شما را خواهند داشت.

0%
تلگرام
ممکن است شما دوست داشته باشید