10 روش برای درمان اسپاسم یا درد های ماهیچه پا در خانه

درد های مربوط به ماهیچه یا اسپاسم در همه قسمت های بدن می تواند اتفاق بیافتد. اما درد ماهیچه ها در قسمت پا بیشتر شایع می باشد. هنگامی که یک عضله در معرض اسپاسم است، ماهیچه کنترل خود را از دست می دهد و این اتفاق همراه با درد خواهد بود.

اسپاسم یا درد ماهیچه

ممکن است شما در هر جایی دچار اسپاسم یا درد ماهیچه ای در پا شوید . می تواند زمانی رخ دهد که شما در حال شنا کردن و یا در حال پریدن باشید. شروع ناگهانی آن می تواند شما را با درد شدیدی همراه کند.

دلایل اسپاسم یا درد ماهیچه ای در پا

  • گردش خون ضعیف.
  • عدم  انجام حرکات کششی قبل از ورزش
  • هورمونی
  • خستگی عضلانی
  • کم آبی
  • و …
هنگامی که درد ماهیچه ها شروع می شود، حتما به دنبال راه سریعی برای تسکین آن خواهید بود. در اینجا چند مورد را که شما می توانید در خانه انجام دهید ،به شما آموزش می دهیم.

۱ ماساژ

ماساژ

ماساژ عضلات ساق و ران پا. انجام این کار باعث کاهش گرفتگی عضلات و تسکین درد می شود. ماساژ به کمک انگشتان  دست ، به  بهبود گردش خون کمک می کند.

۲ حرکات کششی:

حرکات کششی:

عضلات در بر اثر اسپاسم ضعیف می شوند. به منظور استراحت دادن به عضلات و از بین بردن درد، سعی کنید به ماهیچه های خود کشش دهید.

حمام:

حمام کردن با آب نمک دار و خیساندن بدنتان به مدت 10 تا 20 دقیقه باعث کاهش شدید درد عضلانی می شود. حمام تنها چیزی است که  عضلات تنگ پاهای شما به آن نیاز دارند!

قسمتی را که درد دارید بالا بگیرید

قسمت عضلانی را که درد می کند بالا ببرید. این امر در افزایش گردش خون به آن مناطق مفید است و  به نوبه خود از گرفتگی شدید شما را محافظت می کند.

۳ کیسه های یخ:

باید از یک کیسه یخ استفاده کنید و آن را بر روی محل درد عضله نگهداری کنید . این کار برای رفع مشکل از آن قسمت کمک می کند. یخ نباید به طور مستقیم بر روی پوست گذاشته شود.یخ باید همیشه در یک پارچه که باند پیچی شده است  استفاده شود. این روش یکی از ساده ترین روش های خانگی برای درد ماهیچه پاها می باشد.

۴ به طور منظم تمرین کنید:

به طور منظم تمرین کنید:

پیشگیری بهتر از درمان است. برای جلوگیری از اسپاسم، شما باید روزانه حرکت های ورزشی مانند حرکت کششی، خم کردن زانو و زانو زدن را تمرین کنید.

۵ رژیم غذایی مناسب:

رژیم غذایی مناسب:

درد ماهیچه ها بعضی اوقات به علت کمبود های ذاتی در بدن ایجاد می شود. برای جلوگیری از این کمبودها، مهم است غذاهایی بخورید که تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن را فراهم می کنند. میوه هایی مانند موز و پرتقال باید به خاطر داشتن پتاسیم مصرف شوند.

۶ مصرف کلسیم، منیزیم:

کلسیم و منیزیم برای حفظ استخوان ها و داشتن عضلات مناسب، سالم و قوی لازم است. مصرف این مواد معدنی برای جلوگیری از درد های ماهیچه ای پا به شدت توصیه می شود .

۷ مقدار زیادی آب بنوشید:آّب برای پوست چرب

مصرف آب یکی دیگر از ضروریات است. آب کمک می کند تا  سطح سدیم در بدن کاهش یابد، زیرا کلسیم به نوبه خود مانع از اسپاسم عضلانی می شود.

۸ اجتناب از نوشیدنی های قلیایی و داروها:

باید از مصرف کافئین و مواد مخدر دوری کنید. هر چقدر بدن خود را با این چیزها پر کنید، بیشتر احتمال دارد شما از درد های عضلانی رنج ببرید!
اگر شما مداوما این مشکل را دارید و در قسمت های مختلف بدن این اتفاق می افتد حتما باید به پزشک مراجعه کنید.

توجه: این روش ها و توصیه ها ممکن است  برای همه مناسب نباشد و مطمئنا جایگزین پزشک نخواهد بود. 

 

خبرنامه
خبرنامه
دریافت جدیدترین مطالب
در هر زمانی می تواند خرنامه را لغو کنید.
دیدگاه بگذارید