۵ روش برای اینکه تبدیل به یک شخص خوش بین شوید

0
69 بازدید

شما جز کدوم دسته از افراد هستید؟ خوشبین یا بدبین؟ احتمالا برای پاسخ دادن به این سوال به ارتباط خودتون با محیط بیرون نگاه می کنید ، اما در واقع بدبین و خوش بین بودن به یک سری فعل و انفعالات شیمیایی در مغز شما بر می گردد. پس اگر فکر می کند شخصی منفی گرا هستید ما اینجا چند روش رو به شما نشان می دهیم تا تبدیل به یک فرد خوش بین شوید. بله خوش بینی می تواند با تمرین کردن به دست آید.

دقیقا مثل بقیه رفتار های روزانه ما ، مغز نیز می تواند یک سری عادت ها را با تکرار و تمرین یاد بگیرد. وقتی شما به صورت مکرر افکار مثبت را تمرین کنید . مغز شما به لطف سلول های عصبی راه را برای دست یافتن به افکار مثبت آسان تر می کند.

مطالعات نشان داده است که افراد خوش بین شادتر و خلاق تر هستند و سریعتر مشکلات را نسبت به افراد بدبین حل می کنند. همچنین در بدن افراد خوشبین هورمون استرس کم تری وجود دارد. بسیار خوب ما اینجا یک سری نکات و روش های کوچک داریم که می توانید با تمرین آنها ، گامی به سوی خوش بینی بردارید. با جی دی همراه باشید.

قدر دان بودن

قدر دان چیز هایی که دارید باشید و به خاطر آنها سپاس گذار باشید. این کار سروتین بدن را افزایش و هورمون های استرس زا را کاهش می دهد. برای شروع در هر روز سه چیز خاص را که برای شما ارزشمند است را بنویسید و و به خاطر داشتن آن ها قدر دان و شکر گذار باشید. به مرور زمان شما دفترچه ای از چیز هایی دارید که به خاطر آن قدر دان هستید و این باعث ایجاد افکار مثبت در شما می شود.

پیشنهاد می کنیم:  خودرو مفهومی شاسی بلند لکسوس LF -1 رونمایی شد

کمی هزینه کنید

حتی اکر شما به یک نفر کمی لبخند هدیه کنید و یا از او تعریف و تمجید کنید کافی است و احساس شادمانه ای در شما ایجاد خواهد کرد. سعی کنید هر روز یک چالش جدید برای خود ایجاد کنید و برای مثال یک روز برای یکی از دوستان خود پیام تشکر و قدر دانی بفرستید ، یا او را دعوت به یک فنجان قهوه کنید. مطمئن باشید شما از این موضوع نفع بیشتری خواهید برد.

خندیدن با صدای بلند

خنده به راستی دوای هر درد است. خنده بلند باعث افزایش تولید سروتین در بدن شما می شود و بخش مرکزی استرس در مغز شما را آرام می کند. زمان هایی را با دوستان شوخ طبع بگذرانید.

ذهن خود را کنترل کنید

وقتی درگیر با خودتان و از خود شکایت دارید سعی کنید کنترل مغز را در دست بگیرید. از این قانون استفاده کنید” اگر هیچ چیز خوبی برای گفتن ندارید ، پس هیچ چیزی نگویید”. پس کلمه ها را با دقت انتخاب کنید، بعد از یک مدت تاثیرات آن را خواهید دید.

اگر هیچ چیز خوبی برای گفتن ندارید ، پس هیچ چیزی نگویید

عرق کنید

ورزش اندروفین را در بدن افزایش می دهد. برای نتیجه ی بهتر هر روز به مدت ۲۰ دقیقه ضربان قلب خود را بالا ببرید. اگر زمان کافی برای رفتن به کلاس های ورزشی ندارید ویدئو های زیادی وجود دارد که می تواند به  شما کمک کند.

آیا شما فرد بدبینی هستید.؟ تا کنون از موارد بالا استفاده کرده اید؟ چه تاثیری بر روی شما داشته است؟

دیدگاه ها

اولین کسی باشید که نظر می دهید

avatar