حرکت شناسی: پرس سینه روی میز تخت و آموزش تصویری این حرکت

محل تاثیر گذاری پرس سینه ، نحوه صحیح انجام حرکت و نکاتی که باید رعایت کرد.

0

پرس سینه روی میز تخت یکی از بهترین حرکات سینه به حساب می آید که در برنامه هر فرد حرفه ای دیده می شود. این حرکت علاوه بر عضلات سینه، عضلات دو سر پشت بازو و دلتوئید جلویی را درگیر کرده و آنها را تقویت می کند اما فشار اصلی این حرکت بر روی عضلات سینه می باشد. مزیت پرس سینه این است که افزایش سطح سختی در آن بسیار آسان است و تنها با افزودن وزنه ، درجه ی سختی آن افزایش می یابد.

عضلات درگیر در حرکت پرس سینه

  • آموزش حرکت: بر روی یک میز با شیب صاف بروید و پس از تثبیت موقعیت دست و نگه داشتن هالتر، هاالتر را بالا ببرید تا آنجا که آرنج ها کاملا صاف باشند و سپس به آرامی میله هالتر را پایین آورید تا آنجا که میله هالتر سینه ی شما را لمس کند. قبل از پایین آوردن میله هالتر نفس خود را نگه دارید و پس از بالا بردن میله هالتر نفس خود را بیرون دهید.

حرکت پرس سینه

  • توجه: در انتخاب وزنه دقت کنید و همیشه سعی کنید که به جای وزنه ی سنگین با تکرار کم ، از وزنه ی سبک با تکرار بالا (حداقل 12 تکرار) استفاده کنید.
  • این حرکت هم برای آقایان و هم برای خانم ها جزء بهترین حرکات تقویت سینه به شمار می آید.
  • حرکت پرس سینه با حرکت شنا (Push-ups) تفاوت چندانی ندارد، هر دو حرکت عضلات یکسانی را تحت فشار قرار می دهند و تنها تفاوت این دو حرکت این است که در پرس سینه شما میله هالتر را به بالا و پایین می آورید در حالی که در حرکت شنا، شما بدن خود را حرکت می دهید.
  • از انجام این حرکت به صورت سریع بپرهیزید، بهترین راه انجام حرکت به صورت آرام و پیوسته می باشد. این حرکت به دلیل تقویت عالی عضلات سینه یکی از بهترین انتخاب ها برای برنامه ی سینه ی شما می باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید