جی دی
فناوری ، سلامت ، سینما

17 دانستنی مهم برای ترک کردن سیگار

0

ترک سیگار کار بسیار سختی است و روش های ترک کردن آن نیازمند اراده قوی می باشد و هیچ کس این موضوع را انکار نمی کند. گاهی اوقات تلاش برای خروج از این مخمصه غیر ممکن است ، مثل اینکه بخواهید با یک خلال دندان از یک دیوار اجری عبور کنید.در یک پاکت سیگار حدود 7000 ماده شیمیایی کشنده وجود دارد که 70 مورد آن سرطانی است.

سیگار یکی از دلایل اصلی مشکلات سلامتی از جمله مشکلات تنفسی و قلب عروقی است و این اصلا چیز خوبی نیست

در این مطلب می خواهیم در مورد 25 نکته درباره ترک سیگار صحبت کنیم.

۰۱ of 17 نوشیدنی های الکلی را رها کنید

نوشیدنی های الکلی را رها کنید

اگر شما در حال حاضر در تلاش برای ترک سیگار هستید اما مشروبات الکلی مصرف می کنید. باید بگوییم که الکل بسیار خطرناک است به این معنا که الکل مانند یک ماشه برای سیگار کشیدن عمل می کند و شما را وسوسه به سیگار کشیدن می کند.

۰۲ of 17 برای خود یک تاریخ در نظر بگیرید

برای خود یک تاریخ در نظر بگیرید

شما باید برای ترک کردن خود یک تاریخ مشخص کنید.برنامه ها و ابزارهای آنلاینی وجود دارد که می تواند به شما در تعیین یک تاریخ و مقید کردن شما به آن زمان یاری کند.

۰۳ of 17 ممکن است افسرده شوید

ممکن است افسرده شوید

اضطراب، خستگی و افسردگی به طور کلی نشانه هایی از ترک سیگار هستند. برخی از این نشانه ها ممکن است برای افراد مختلف بدتر از دیگران باشند، و اگر سابقه افسردگی دارید، ممکن است لازم باشد از یک دکتر برای کنترل شرایط کمک بگیرید.

۰۴ of 17 ممکن است وزن شما افزایش یابد

ممکن است وزن شما افزایش یابد

ترک سیگار می تواند اثر جانبی ناخوشایندی مانند افزایش وزن را به همراه داشته باشد. معمولا استرس و فشار ترک کردن سیگار باعث روی اوردن به خوردن بیشتر می شود.

۰۵ of 17 رژیم غذایی نگیرید

رژیم غذایی نگیرید

همزمان با ترک سیگار اقدام به گرفتن رژیم های غذایی نکنید . شما فقط باید بر روی ترک سیگار تمرکز کنید. زیرا این کار باعث تقویت اشتیاق شما به کشیدن سیگار می شود. در عوض شما می توانید به همان مقدار کالری از غذای سالم استفاده کنید.

 

۰۶ of 17 لباس هایتان را بشویید

لباس هایتان را بشویید

بعد از ترک سیگار لباس های شما هنوز بوی سیگار می دهد و می تواند شما را برای دوباره سیگار کشیدن تحریک کند . بنابراین از همین یک کار ساده هم غافل نشوید. اتاق و خودرو خود را معطر کنید تا بوی سیگار به کلی حذف شود.

۰۷ of 17 میوه و سبزیجات بیشتری مصرف کنید

میوه و سبزیجات بیشتری مصرف کنید

بخش از غذای سالم که توصیه می شود همین میوه ها و سبزیجات هستند. طبق مطالعه ای که در مجله Magazine Nicotine and Tobacco صورت گرفته نشان می دهد که خوردن میوه و سبزیجات بیشتر به افراد کمک می کند تا به ترک سیگار ادامه دهند.

۰۸ of 17 24 ساعت بعد از ترک سیگار

بعد 24 ساعت گذشت زمان از سیگار نکشیدن ، خطر حمله قلبی به شما کاهش می یابد . بعد از 72 ساعت ، لوله های برونشیتی شما ارام می گیرند. گردش خون بهبود می یابد و عملکرد ریه بهبود می یابد. به یاد داشته باشید، هر چه بیشتر به پیشرفت خود ادامه دهید، بدن شما بهبود می یابد و خود را ریکاوری می کند.

 

۰۹ of 17 نوشیدن چای گیاهی

نوشیدن چای گیاهی

هنگامی که شما میل به کشیدن سیگار می کنید ، نوشیدن چایی های گیاهی و یا هر گونه چای به طور کلی، به توقف این میل و گرایش کمک می کند. آنها دارای خواص آرام بخش و کاهش تنش عضلانی هستند.

 

۱۰ of 17 فواید ترک طولانی مدت سیگار

فواید ترک طولانی مدت سیگار

علاوه بر اینکه شما در کوتاه مدت متوجه فواید ترک سیگار می شوید ، در دراز مدت نیز فواید به مراتب بیشتری برای شما خواهد داشت. بعد از یک سال شاهد کاهش 50 درصدی احتمال مبتلا به بیماری انسداد رگ های قلبی می شوید. بعد از 5 سال نیز تا 50 درصد احتمال ابتلا به سرطان های ریه ، گلو و دهان نیز کاهش می یابد. و در نهایت بعد از 10 سال نیز تمامی سلول های سرطانی جای خود را به سلول های طبیعی می دهند.

۱۱ of 17 ممکن است دچار بد خوابی شوید

ممکن است دچار بد خوابی شوید

 

در هنگام شروع ترک سیگار ، خود را برای کمی بی خوابی در شب ها آماده کنید. سعی کنید ، یک دوش آب گرم بگیرید ، مدیتیشن کار کنید و به موزیک های آرام گوش دهید. شاید بخواهید مزایای خوابیدن بر روی زمین را بدانید.

۱۲ of 17 جایگزینی برای نیکوتین پیدا کنید

ترک وابستگی به نیکوتین مانند این است که بخواهید از یک کوه اورست با دست خالی بالا بروید. پس سعی کنید جایگزینی مانند ادامس یا هر چیز دیگر برای ان پیدا کنید.

۱۳ of 17 شروع به ورزش کنید

شروع به ورزش کنید

تمرین و ورزش چندین مزیت دارد ، وقتی که سیگار را ترک می کنید. این به شما کمک خواهد کرد که وزن سالم خود را حفظ کنید، ذهن خود را از وسوسه سیگار کشیدن دور کنید، خلق و خوی خود را بهبود ببخشید و احساس انرژی بیشتری کنید. مشاهده انواع ورزش ها برای انجام

۱۴ of 17  ذخیره در پول

 ذخیره در پول

هنگامی که شما سیگار را ترک کردید، پول سیگار را به خوبی استفاده کنید و یا آن را ذخیره کنید. پس از گذشت یک یا دو سال از پس انداز، حس خوبی خواهید داشت که  پول زیادی به جای اینکه صرف سوختن تنباکو بشود ، در جیب شماست.

 

۱۵ of 17 ساخت یکی لیست از دلایل ترک سیگار

ساخت یکی لیست از دلایل ترک سیگار

ایده خوبی است که لیستی از دلایلی که می خواهید سیگار راترک کنید بنویسید. سلامت، خانواده، بچه ها، صرفه جویی در هزینه و یا کاهش هزینه های درمانی خود، نوشتن آن همه چیز و نگه داشتن لیست نزدیک خود ، می تواند به شما در نگه داشتن انگیزه تان کمک کند. اغلب اوقات به این لیست نگاه کنید تا به خودتان یادآوری کنید که چرا تصمیم گرفته اید ترک کنید.

 

۱۶ of 17 میل شما به سیگار فقط 15 دقیقا طول می کشد

میل شما به سیگار فقط 15 دقیقا طول می کشد

بعضی افراد این تصور را دارند که وسوسه کشیدن سیگار پس از ترک آن همیشه همراهشان است . اما خبر خوب اینه که زمان تمایل دوباره شما به سیگار یک بازه 10 تا 15 دقیقه ای هست . پس سعی کنید تو این بازه زمانی فکر خود را به چیزهای دیگه ای منحرف کنید.

۱۷ of 17 اگر دوباره به کشیدن سیگار برگشتید تسلیم نشوید

اگر دوباره به کشیدن سیگار برگشتید تسلیم نشوید

اگر پس از مدتی ترک سیگار دوباره شروع به کشیدن کردید ، فکر نکنید که همه تلاش هایتان به هدر رفته است. شما پیشرفت داشته اید. آمار نشان می دهد 75 درصد افراد که قصد ترک دارند دوباره سیگار می کشند. و در واقع بیش از سه بار تلاش نیاز است تا بتوانید سیگار را ترک کنید. پس هیچ وقت تسلیم نشوید!

منبع okhelpline sciencedaily
تلگرام