جی دی
فناوری ، سلامت ، سینما

با 4 تا از مزایای خوابیدن بر روی زمین آشنا شوید

0

خواص و مزایای بر روی زمین خوابیدن نسبت به تخت چیست و چرا ما به شما این پیشنهاد رو میدیم؟

احتمالا بعضی از دوستان به شما گفته باشند که روی زمین خوابیدن خوب است اما واقعا در مورد این مزایا چقدر اطلاعات دارید؟

در این پست ، ما مهمترین مزایای خوابیدن بر روی زمین را مورد بحث قرار می دهیم.

اگر خوب دقت کنید، می بینید که خوابیدن بر روی تشک ها یک پدیده نسبتا جدیدی به حساب می آید. نسل های قبل از ما بر روی درختان و یا بر روی زمین می خوابیده اند. شواهدی وجود دارد که نشان می دهد افرادی که در جنگل ها زندگی می کرده اند و یا از فرهنگ های ابتدایی زندگی برخوردار هستند نسبت به افراد مدرن امروزی کمتر دچار مشکلات اسکلتی هستند

خواب بر روی زمین مزایایی به همراه دارد. مزایایی که احتمالا نمی خواهید آن ها را نادیده بگیرید.

۱  کاهش درد های کمر و پشت

 کاهش درد های کمر و پشت

خوابیدن بر روی زمین می تواند برای ستون فقرات شما مفید باشد و با کاهش درد در ناحیه کمر و پشت همراه باشد. اگر تشکی برای خوابیدن ندارید از این فرصت طبیعی برای داشتن ستون فقراتی سالم استفاده کنید.

اما نکته ای که در مورد حالت خوابیدن بر روی زمین باید بدانید این است که خوابیدن بر روی پشت بهترین حالت بر روی زمین می باشد. خوابیدن به پهلو، باعث خم شدن فلکسورها و همسترینگ شما می شود و این مورد در طول زمان برای شما همراه با درد در این ناحیه خواهد بود.

. همچنین، اطمینان حاصل کنید که یک بالش را زیر زانو یا ماهیچه ساق پا قرار بدهید – این باعث می شود که منحنی طبیعی تری در ناحیه پشت کمر شما ایجاد شود.

۲  کمک به بهبود استایل بدن در حالت ایستادن و نشستن

یکی دیگر از مزایای خوابیدن بر روی زمین بهبود وضعیت بدنی شما چه در حالت نشسته و چه در حالت ایستاده می باشد.در هنگام خوابیدن بر روی زمین نیرو ها مناسب و در جهت های درستی به پشت کمر ، گردن و سرتان وارد می شود که به استایل طبیعی و درست بدن شما کمک می کند. یکی از دلایل اصلی کمر درد همین تغییرات پوزیشن اندام بدن می باشد که خوابیدن بر روی زمین در کاهش درد کمر نیز موثر می باشد.

۳  درمان بی خوابی

سطح نامناسب برای خوابیدن یکی از دلایل بی خوابی در افراد می باشد. شما در طول شب چندین بار غلت می زنید و از خواب بیدار می شوید . در نهایت بدون اینکه خواب کافی در شب داشته باشید بیدار می شوید و به محل کار می روید.

اگر خواب بر روی تشک این مشکلات را برای شما ایجاد کرده است ، خوابیدن بر روی زمین می تواند به شما در بهبود خواب کمک کند. ممکن است در ابتدا کمی ناراحتی ایجاد کنید، اما هنگامی که بدن شما به زمین عادت کرد و تنظیم شد، خواب خوبی خواهید داشت.

۴  جلوگیری از گرم شدن بدن

این یکی از مشکل رایج است که بیشتر هنگام خوابیدن بر روی یک تشک بد و غیر استاندارد تجربه می شود. گرمای خارج شده از بدن در طول خواب به تشک منتقل و به دام می افتد و همین باعث افزایش دمای تشک و در نتیجه گرمتر شدن بدن شما می شود. این موضوع همچنین باعث اختلالاتی در خواب شما می شود.

اما هنگامی که بر روی زمین می خوابید، هیچ ماده ای وجود ندارد که گرمای خارج شده از بدن شما را در خود ذخیره کند و شما احساس گرمی نخواهید کرد.

موارد بالا مطمئنا مزایایی هستند که شما نمیتوانید آنها را نادیده بگیرید.

اما آیا برای همه خوابیدن بر روی زمین راحت و مناسب است؟ چگونه می توان این شرایط را برای شما راحت تر کرد؟

اگر تا کنون بر روی زمین نخوابیده اید، ایجاد این تغییر می تواند کمی ناراحت کننده باشد. اما ارزشش را دارد. در ادامه مواردی را که می تواند به شما کمک کند را مطرح می کنیم.

 از نظر ذهنی آماده باشید: انتظار این را داشته باشید که چند شب اول کمی خوابیدن بر روی زمین سخت است.و بدن شما ممکن است کمی درد بگیرد ، زیرا بدن شما در حال وفق دادن خود با سطح جدید است.

انتخاب سطح مناسب : خواب بر روی زمین به معنای خوابیدن به طور مستقیم بر روی زمین نیست. شما می توانید از چندین زیر انداز نرم البته نه به گونه ای که مزایای زمین را حذف کنید ، استفاده کنید. شما همچنین می توانید از تاتامی استفاده کنید، یک تشک که ژاپنی ها بیش از هزار سال از آن استفاده می کنند . تشک یوگا ساده نیز می تواند انتخاب خوبی باشد.

انتخاب بالشت خوب: شما می توانید از یک بالشت که کمی سرتان را بالا می اورد استفاده کنید. استفاده از چند بالاشت برای بالا اوردن سر و راحت خوابیدن ، می تواند مزایای خوابیدن بر روی سطح زمین را از بین ببرد.

شما حتی می توانید یک بالش را در زیر زانوی خود قرار دهید (در صورت خوابیدن روی پشت خود)  اگر نیاز داشته باشید.

حالت مناسب برای خوابیدن: خوابیدن به روی پهلو، به روی شکم و یا پشت – همه خوب هستند. این فقط به شما بستگی دارد.حالت های مختلف را امتحان کنید. ستون فقرات باید در حالت درستی قرار بگیرند.

اگر به پهلو می خوابید ، اطمینان حاصل کنید که گردن شما با ستون فقرات در یک خط هستند. و اگر شما بر روی شکم می خوابید، اطمینان حاصل کنید که بالش بیش از حد بالا نباشد – این می تواند به گردن شما آسیب بزند.

نتیجه گیری

شما چیزی برای از دست دادن ندارید. خوب چرا امتحانش نکنید؟ اگر مشکلی در خواب دارید، یک تغییر کوچک می تواند نتایج خوبی بهمراه داشته باشد.

 

منبع ncbi
تلگرام
ممکن است شما دوست داشته باشید