جی دی
فناوری ، سلامت ، سینما

10 راه حل رهایی از خجالتی و ساکت بودن

0

اگر جزء افراد خجالتی و کم حرف هستید و می خواهید این مشکل را حل کنید و می خواهید بدانید که چگونه می شود از فرد خجالتی و ساکت بودن خلاص شد ، این 10 نکته به شما کمک خواهد کرد.

۱ خودتان را بپذیرید

خودتان را همین جوری که هستید قبول داشته باشید . قرار نسیت شما یک شخص صد در صد کامل باشید . این که سعی کنید خود را برای همه افراد مناسب نشان دهید ، در واقع خارج شدن از آن چیزی است که واقعا هستید ،. شما باید این را بدانید که قرار نیست همه شما رو دوست داشته باشند و این یک چیز طبیعی هست . همه این شرایط را تجربه می کنند و فقط شما نیستید که این موضوع را تجربه می کنید.

اگر خود و کیفیت خودتان را بپذیرید.همه چیز برای شما آسان تر پیش خواهد رفت.

۲ از خود شناخت کافی داشته باشید

اگر می خواهید بر خجالتی بودن خود غلبه کنید ، باید به این دیدگاه برسید که مردم در اطراف تو  به تو توجهی نمی کنند و آنقدر مشغول و گرفتار هستند که به کار ها و یا رفتار های تو دقتی نمی کنند . شما هم همین طور باشید ، بیشتر به خودتان دقت کنید و از فکر اینکه افراد دیگر چگونه به تو نگاه می کنند بیرون بیایید.

وقتی شما به خودآگاهی و شناخت کافی از خود برسید همه چیز به مرور بهبود می یابد.

۳ بر روی نقات قوت و توانایی های خود تمرکز داشته باشید

برای افزایش اعتماد به نفس و خودباوری به دنبال چیزی هایی باشید که از آن ها لذت می برید و آن ها را به خوبی انجام می دهید. بر روی این کار ها تمرکز کنید و سعی کنید روز به روز آنها را بهتر کنید ، حال هر چه می خواهد باشد ، زیرا انجام آن ها به شما کمک می کند تا بر خجالتی و ساکت بودن خود غلبه کنید.

اینکه شما دارای یک سری توانایی های منحصر بفرد خود هستید یک حس خوب به شما می دهد که در کنار دیگر افراد جامعه شما هم یک توانایی دارید و دانستن این موضوع به شما اعتماد به نفس می دهد.

۴ مراقبت از خودتان

مراقبت از خود  و نظافت شخصی می تواند واقعا اعتماد به نفس شما را افزایش دهد. کار های کوچکی مانند حمام منظم ، مسواک زدن و کوتاه نگه داشتن ناخن های دست . شاید باور نکنید ولی این کارها می تواند تفاوت محسوسی در شما ایجاد کند.

حال اگر به موارد بالا شیک پوش بدون و انتخاب لباس مناسب را نیز اضافه کنید ، خواهید دید که چقدر نسبت به خود احساس بهتری دارید. با این اعتماد به نفس دیگر شما هیچ ترسی برای مقابله با افراد جدید نخواهید داشت.

۵ تمرین صحبت کردن

این مرحله یکی از مهمترین کارهایی می باشد که شما باید تمرین کنید. اگر شما شروع به حرف زدن با دیگر افراد نکنید ، هیچ وقت نمی توانید جلوی خجالتی و احساس شرم خود را بگیرید.

سعی کنید پر حرف تر شوید و بیشتر با دوستان و اعضای خانواده صحبت کنید و فرصت صحبت کردن با افراد غریبه را از دست ندهید.

به بیرون بروید و در مغازه ها ، رستوران ها و یا کافی شاپ ها با دیگران صحبت کنید  ، سعی کنید یک بحث دوستانه ای را باز کنید و از این فرصت پیش امده برای برطرف کردن خجالت خود استفاده کنید. شاید در بار اول ، دوم و یا سوم خیلی حرفی برای گفتن نداشته باشید و نتوانید با افراد دیگر گفت و گوی خوبی داشته باشید. اما اصلا این موضوع مهم نیست، به مرور بهتر خواهید شد ، بحث هایی مثل فوتبال ، مسائل علمی و اتفاقات روز جامعه بهترین گزینه ها می باشند.

۶  بر روی دیگران تمرکز کنید

یکی از مواردی که معمولا در بین افراد خجالتی و ساکت مشترک می باشد این است که آن ها فکر می کنند باید یک موضوع یا حرف شگفت انگیز و خیلی جذاب برای گفتن داشته باشند و یا حرفشان به گونه ای باشد که مورد تایید همه قرار بگیرد یا اصطلاحا به مذاق همه خوش بیاید تا شروع به حرف زدن کنند. اما واقعا این طور نیست سعی کنید بیشتر بر روی دیگران تمرکز داشته باشید تا از شرم درون خود کمی دور شوید.

مردم اغلب دوست دارند با یک شخص گفت و گو کنند. پس سعی کنید سوالات متفاوتی بپرسید.  به گونه ای که حسابی غرق گفت و گو شوید و کلا خجالتی بودن را فراموش کنید.

۷ نفس عمیق بکشید

وقتی که در اطراف خود افراد جدیدی را می بینید ، یک احساس اضطراب به شما دست خواهد داد و سریعا بر شما غلبه خواهد کرد.

دفعه بعد که این اتفاق افتاد با یک عذرخواهی ساده به مکانی آرام یا دست شویی بروید. چشمان خود را ببندید و چند نفس عمیق بکشید.  بر روی نفس کشیدن خود تمرکز کنید و دم و بازدم را انجام دهید. با چند دقیقه انجام دادن این حرکت،  آرامش را به خود بازگردانید.

۸ موقعی که اضطراب دارید ماهیچه های خود را آزاد کنید

شل کردن ماهیچه ها یکی دیگر از روش های موثر برای عبور از اضطراب و استرس است.  این کار را می توانید با نفس کشیدن نیز انجام دهید تا آرامش خود را به دست آورید.

۹ برقراری ارتباط چشمی تا حدی که ممکن است

ارتباط چشمی یکی از بهترین راه های ساختن و افزایش اعتماد به نفس است . نگاه کردن باعث انتقال یک حس قوی تر می شود. اگر دقت کرده باشید در یک جمع دوستانه آن کسی که کمتر نگاه می کند ، کمتر هم حرف می زند. ارتباط چشمی بیشتر شما را جذابتر به نظر می رساند و باعث می شود افراد علاقه مند به گوش دادن حرف های شما شوند.

۱۰ تمرکز خود را بر روی لحظه ها بگذارید

تمرکز خود را فقط به همان لحظه ای که در حال گفت و گو هستید بگذارید و بر روی حرف هایی که شخص مقابل می زند تمرکز کنید. این کار باعث می شود تا ذهن خود را از شرم و خجالتی که دارید دور کنید.

 

تلگرام
ممکن است شما دوست داشته باشید