جی دی
فناوری ، سلامت ، سینما

12میوه و غذاهای مناسب برای کاهش کلسترول

0

اگر کلسترول بالایی دارید و می خواهید با رژیم غذایی آن را کاهش دهید این مطلب همان چیزی هست که دنبالش می گردید. در اینجا لیستی از بهترین میوه ها و غذاها برای کاهش کلسترول بدن را به شما معرفی می کنیم.

 

۱ روغن زیتون

روغن زیتون

اسیدهای چرب غیر اشباع، مهمترین نقش را در اینجا ایفا می کنند. استفاده از روغن زیتون به جای سایر روغن ها واقعا می تواند به سلامت شما کمک کند.

۲ بادمجان

بادمجان

قدرت این صیفی بنفش را دست کم نگیرید . طبق پژوهش های دانشکده پزشکی هاروارد، این سبزی پر از فیبر است که اسید صفراوی را در بدن شما مصرف می کند و باعث می شود بدن کلسترول کبد را مورد هدف قرار دهد.

 

۳ انار

انار

این که آیا شما انار را به صورت دانه مصرف میکنید یا از آب انار استفاده می کنید فرقی نمی کند. مطمئن باشید که از قدرت این میوه برای کاهش کلسترول بهره مند می شوید. امی گورین متخصص تغذیه در نیوجرسی و مالک Amy Gorin می گوید “هر فرمی از انار – چه دانه ای و چه آب آن – می تواند به کنترل کلسترول کمک کند “.

۴ نخود

نخود

بر اساس مطالعات نخود ها فقط یک منبع پروتئین نیستند؛ اگر شما نیاز به کاهش کلسترول بدن خود دارید، آنها گزینه خوبی برای خوردن هستند.”یک مطالعه نشان داد که مصرف عدس و نخود خشک شده به صورت روزانه ، به میزان قابل توجهی سطح LDL کلسترول بد را تا حدود 5 درصد کاهش می دهد.

 

آلو

خوردن آلو به عنوان میان وعده در طول روز یک راه ساده برای نگه داشتن سطح کلسترول در حالت نرمال می باشد. این میوه حاوی آنتوسیانین هایی است که به قلب شما در جهت کاهش فشار خون و کلسترول کمک می کند. بر اساس یک مطالعه، خوردن سه یا چند وعده از این میوه غنی در هر هفته ، می تواند خطر حمله قلبی را تا 34 درصد کاهش دهد.

 

۵ جو دو سر

جو دو سر

صحبت کردن از فیبر، برابری می کند با صحبت کردن از جو دوسر. خوردن یک کاسه از بلغور جو دوسر در صبح ، می تواند به کاهش کلسترول کمک کند و شما را تا ناهار کاملا سیر نگه دارد.

 

لوبیا سفید

 مانند نخود ، لوبیای سفید نیز گزینه عالی برای مبارزه با کلسترول هستند.

 

۶ نارگیل

نارگیل

خوردن نارگیل نه تنها این حس را به شما می دهد که به یک منطقه استوایی سفر کرده اید ، بلکه یک مطالعه نشان داده که خوردن نارگیل در کاهش سطح کلسترول بسیار عالی می باشد.

۷ گیلاس

گیلاس

گیلاس یک میوه خوشمزه است . اما باید بگوییم که گیلاس بیشتر از یک مزه خوب است . زیرا این میوه دارای فیبر می باشد و به قلب شما کمک می کند . همچنین یک نوع آنتی اکسیدان موجود در میوه ها و سبزیجات بنفش و قرمز تیره وجود دارد که ریسک حمله های قلبی را کاهش می دهد.

۸ سیر

سیر

سیر که دوای درمان همه ی بیماری هاست . شما می توانید سیر را با همه غذا ها ترکیب کنید. تحقیقات نشان داده است که سیر می تواند سطح کلسترول را پایین بیاورد. بنابراین از سیر غافل نشوید.

۹ پیاز قرمز

پیاز قرمز

پیاز ممکن است باعث اشک شود، اما این گریه ارزشش را دارد:  پیاز قرمز حاوی آنتوکسانتین هایی است که به کاهش فشار خون کمک می کنند و به سوخت و ساز بدن شما سرعت می بخشند.

 

۱۰ گردو

گردو

 مطالعات بسیاری نشان می دهد که به طور منظم خوردن آجیل می تواند به کاهش کلسترول – کلسترول کل و کلسترول LDL( بد) کمک کند. “برخی تحقیقات نشان می دهد که مصرف 60 گرم – حدود 2.1 اونس – از آجیل ها در روز بیشترین سود را برای شما به ارمغان می آورد.

 

 

منبع redbookmag
تلگرام
ممکن است شما دوست داشته باشید