جی دی
فناوری ، سلامت ، سینما

تاثیر ورزش برای داشتن حال خوب

0

اگر به دنبال راه های داشتن حال خوب هستید ، ورزش ، تمرین روزانه و منظم یکی از بهترین راه ها می باشد.

ورزش می تواند تاثیر زیادی بر خلق و خوی شما داشته باشد. در واقع ، تصور می شود که تمرین می تواند همانند ضد افسردگی در درمان افسردگی خفیف تا متوسط عمل کند.

ورزش نه تنها می تواند به درمان افسردگی کمک کند، بلکه می تواند مردم را از دوباره دچار شدن به افسردگی نجات دهد. پس بهتر است که افراد پس از برطرف شدن حالت بد و افسردگی شان به ورزش کردن ادامه بدهند.

هنوز دانشمندان دقیقا نمی دانند کدام نوع ورزش برای داشتن خلق و خوی بهتر و حال خوب بهتر است اما نتیجه مشخص است که ورزش در کل، تاثیر مثبتی بر روی حال خوب افراد می گذارد.

ورزش می تواند:

    • افزایش سطح انرژی شما را افزایش دهد.
    • کمک می کند تا یک خواب خوب در شب داشته باشید.
    • شما را از نگرانی ها منحرف می کند و از چرخه ای افکار منفی که می توانند اضطراب و افسردگی را تحریک کنند ، خارج می کند.
    • به شما کمک می کنند تا از احساس تنهایی خارج شوید؛ حتی یک لبخند از سوی فردی که در خیابان می گذرد می تواند روحیه شما را افزایش دهد.
    • به شما در کنترل بیشتر احساسات کمک می کند و اعتماد به نفس شما را افزایش دهد.
    •  به شما کمک می کند تا در مورد بدن خود احساس خوبی داشته باشید و به شما کمک می کند تا به سمت نوشیدنی های الکلی نروید.

 

پیوند مثبت بین تمرین و حال خوب داشتن

هنوز دقیقا مشخص نیست چرا ورزش برای داشتن حال خوب بسیار خوب است. اما این را می دانیم که ورزش این کار را انجام می دهد.

این ممکن است به دلیل ترکیبی از دلایل باشد، از جمله:

  • ورزش با افزایش serotonin و یا عامل مغز استخوان نئوپروتیک (که کمک می کند تا نورون رشد کند) به افسردگی مزمن کمک می کند.
  • ورزش باعث کاهش مواد شیمیایی سیستم ایمنی بدن می شود که این مواد شیمیایی می تواند افسردگی را بدتر کند.
  • ورزش سطح اندورفین که عامل مهمی در داشتن حال خوب می باشد را افزایش می دهد.
  •  تمرین به شما در انجام یک فعالیت تمرکز می دهد که می تواند به شما یک حس موفقیت را تزریق کند.
  • ورزش اثر استرس بر روی مغز شما را محدود می کند.

آنچه که ما در مورد ورزش و حال خوب می دانیم

مطالعات بسیاری برای درک ارتباط بین ورزش و خلق و خوی افراد انجام شده است.

آنچه ما می دانیم این است:

  • افرادی که به طور مرتب ورزش می کنند علائم افسردگی و اضطراب کمتری نسبت به افرادی که ورزش نمی کنند، دارند.
  • ورزش می تواند یک درمان موثر برای افسردگی های خفیف تا متوسط ​​باشد.
  • 16 هفته ورزش منظم به اندازه داروهای ضد افسردگی در درمان افراد مسن که قبلا ورزش نکردند موثر است.
  • هر دو نوع تمرین هوازی (مانند راه رفتن، دوچرخه سواری یا دویدن) و تمرین قدرت (مانند وزنه برداری) می توانند به درمان افسردگی کمک کنند.

 

بعضی مطالعات اخیر نشان داده اند افراد بعد از اینکه برای ورزش و پیاده روی به بیرون از خانه می روند، سطح بالاتری از انرژی، شور و شوق، لذت و عزت نفس و کاهش تنش، افسردگی و خستگی را دارند. افرادی که در خارج از خانه ورزش می کنند نیز ، احتمال ادامه ورزش آن ها بیشتر از افرادی است که در خانه ورزش می کنند.

تحقیقات نشان می دهد که ویتامین D می تواند به مبارزه با بیماری ها به ما کمک کند. ویتامین D به عنوان ویتامین آفتاب شناخته می شود، زیرا ما می توانیم مقدار روزانه مورد نیاز بدن خود را باز زیر نور آفتاب قرار گرفتن بدست آوریم.

دانشمندان هنوز در مورد آنچه ویتامین D می تواند برای بدن ما انجام دهد در حال یادگرفتن و تحقیق هستند، اما مطالعات نشان می دهد که ویتامین دی می تواند ما را از طیف وسیعی از شرایط، از جمله پوکی استخوان ، سرطان ، حمله قلبی و افسردگی محافظت کند.

خبر خوب این است که بدن شما می تواند تمامی ویتامین D مورد نیاز خود را با قرار دادن بازو و پاها در آفتاب به مدت 10 تا 15 دقیقه و چند بار در هفته به دست بیاورد.

برای مزایای بیشتر، چرا ورزش را با دریافت ویتامین دی در نور آفتاب ترکیب نمی کنید؟

در خانه بودن، به طور طبیعی شما را بیشتر وسوسه به ماندن در خانه می کند. شما به جای تمرین کردن در محیط کنترل شده باشگاهی بهتر است به بیرون بروید. پیاده روی یا دوچرخه سواری، باغبانی، تمیز کردن حیاط یا انجام فعالیت های دیگر که دور از کامپیوتر یا تلویزیون شما باشد، بهترین انتخاب می باشد.

به ویژه در مورد کودکان، آن ها در معرض خطر تماشای بیش از حد تلویزیون ، بازی های ویدئویی هستند. تحقیقات نشان داده است که کودکان زمانی که در خارج از منزل هستند، دو برابر فعال هستند.

روشنایی

نور و روشنایی بالا بردن خلق و خوی و بهتر شدن حال افراد کمک می کند.

ورزش سبز (ورزش کردن در طبیعت)

محققان در انگلستان بر این باورند که تمرین در طبیعت، به سلامت روان نیز کمک می کند. آن ها این روش را “ورزش سبز” (green exercise) می نامند. این محققان دریافتند که حتی پنج دقیقه تمرین در طبیعت می تواند حالت روحی شما را افزایش دهد.  پیاده روی در پارک ممکن است ارزش امتحان آن را داشته باشد.

به یاد داشته باشید ...
  • ورزش یک راه عالی برای بهبود روحیه شماست.
  • برای افزایش مزایا، سعی کنید خارج از منزل ورزش کنید.
منبع betterhealth
تلگرام
ممکن است شما دوست داشته باشید