جی دی
فناوری ، سلامت ، سینما

تنظیمات ورد برای ساخت کتاب یا دفترچه و چاپ آن

0

نرم افزار های اختصاصی برای  چاپ کتاب و صفحه آرایی وجود دارد اما ورد آفیس یک نرم افزار جامع و نام اشناست که تقریبا همه افراد با محیط این نرم افزار آشنایی دارند. مایکروسافت تنظیماتی را برای ساخت و چاپ کتاب یا یک دفتر چه خاطرات در نظر گرفته است . در این آموزش می خواهیم به صورت تصویر این تنظیمات را به شما آموزش دهیم.

 

تنظیمات ورد برای ساخت کتاب یا دفترچه

اول، برنامه مایکروسافت را باز کنید. توصیه می‌شود که این تنظیمات را قبل از نوشتن محتوای کتابتان تنظیم کنید تا مشکلاتی در زمینه فرمت برای شما ایجاد نشود.

به تب ““Layout””  وارد شوید. در گروه “Page Setup” ، بر روی فلش کوچک در انتهای راست کلیک کنید.

در پنجره باز شده به طور خودکار شما در تب “Margin”قرار خواهید داشت. در گروه “Margin”، شما قادر هستید حاشیه‌های صفحه را تنظیم کنید. به طور پیش‌فرض، حاشیه “Gutter” به صفر تنظیم شده است. این مقدار می تواند باعث ایجاد مشکلاتی در زمینه ساخت و چاپ کتاب شود، زیرا در یک کتاب بخشی از حاشیه برای صحافی و اتصال به دیگر صفحات کتاب استفاده می شود و اگر این فضا را در نظر نگیرید بخشی از نوشته شما غیر قابل خواندن خواهد بود. پیشنهاد می شود یک حاشیه ۱ اینچی را کنار بگذارید، در این حالت محتوای کتاب تان خراب نخواهد شد.

نکته : در نوشته های راستچین “Gutter position” را روی “Right” تنظیم کنید.

سپس، فلش کنار “Multiple Pages” در گروه  “Pages” را انتخاب کنید، و “Reverse Book Fold” را از منوی کرکره‌ای انتخاب کنید. هنگامی که این گزینه را انتخاب کنید ، به طور خودکار فرمت صفحه شما از “Portrait” به “Landscape” تغییر خواهد کرد.

نکته: “Reverse Book Fold”  برای نوشته های راست به چپ و “Fold” برای نوشته های چپ به  راست می باشد.

هنگامی که تنظیمات را ست کردید، روی “OK” کلیک کنید.

تنظیمات ورد برای کتاب یا دفترچه الان تکمیل شده است . بسته به چیزی که برای کتاب تان نیاز دارید، تعداد ابزار های مختلفی در ورد وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید. شما ممکن است بخواهید یک سرصفحه یا پاصفحه را اضافه کنید یا شماره صفحات کتاب را اضافه کنید .

پرداختن به بخش محتوا را کنار می گذاریم و این کار را به خود شما محول می کنیم – ما فقط تا اینجا سعی کردیم تنظیمات مناسب ورد برای ساخت یک کتاب را به شما اموزش دهیم . در ادامه به نحوه چاپ کردن کتاب در ورد می پردازیم.

کتاب تان را چاپ کنید

زمانی که نوشتن کتاب خود را تمام کردید، زمان چاپ است. گزینه  “File” را انتخاب کرده، سپس “Print” را در  پیدا کنید.

سپس گزینه دوم را در گروه  “Settings” انتخاب کنید.

گزینه های اولی مربوط به نحوه ورق زدن برگه می باشد که به دو حالت عمودی و افقی می توان برگه ها را ورق زد. اگر چنین تنظیماتی را ندارید . بر روی گزینه دوم کلیک کنید.

خوب ، کار تمام است و الان اماده چاپ هستید.

همیشه در ابتدا یک برگه را چاپ کنید تا از مطلوب بودن خروجی مطمئن شوید و سپس اقدام به چاپ کتاب کنید.

تلگرام
ممکن است شما دوست داشته باشید